~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Thursday, September 18, 2008

cInTa


cInTa
bukan untuk dikejar
juga bukan untuk dicari...


cInTa
juga tidak mengejar
dan tidak mencari...


Bila ada getar di hati
di situlah ada cInTa
yang telah tertulis sejak azali...

8 comments:

Kamsiah said...

cinta..satu anugerah ALLAH terhadap hamba2nya yg terpilih..
bayangkan org yg hidup tanpa perasaan cinta...tentu sepi dan kosong hidupnya..

Qasih said...

kak kam..

betul tu.. cinta adalah anugerah terindah dari Dia. cuma manusia yang sering silap mentafsir.. menganggap cinta dan nafsu adalah satu.

cinta terlalu suci untuk dinodai. juga tidak buta untuk dipersalahkan. cuma hati manusia yang sering salah perkiraan lalu menyalahkan anugerah Allah yang satu ini.

mungkin juga kerana hati tidak bermata lantas fikir tidak berjasad untuk membuat hitungan di antara logik akal dan waras fikir(waras yang berlandas nafsu atau waras yang berlandas akal).. bila batasnya hanya segaris iman...

ryann said...

tentu hati qasih sudah bergetar punya...hehehe

Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin said...

Salam..
Cantik kupasan dik Qasih ttg 'cinta' ni..

Bg abg, 'cinta' adalah perasaan murni tertinggi setelah 'kasih', (sebelumnya 'suka').

Seharusnya kita menghargai perasaan itu, lbh2 lagi jika ada org yg mghulur cintanya kpd kita. Cuma kita perlu menjaga batas susila dan agama ketika bcinta.

Bertuahnya diri apabila kita rasa dicintai..

[abg doakn smga dik Qasih ditemukan-NYA dgn ssorg yg benar2 tulus mhadiahi cinta buatmu- sepanjang hyt. didoakn..amiin]

Qasih said...

ryann..
nak serkap jarang ye.. hehehe..


abg amal..
cinta yang dibatasi dengan landas agama sememangnya cukup indah juga banyak cabarannya...

..terima kasih kerana mendoakan...

suara said...

Salam keberkatan Ramadhan buat qasih...

Teringat n3 Cinta Tanpa Syarat oleh Ustaz Hasrizal di saifulislam.com

Is satu kisah cinta yang paling berkesan di hati.

ryann said...

setuju dengan saudara amal.cinta paling akhir.
setelah bertahun lama suka, sayang & berkasih, cinta mungkin baru wujud ketika mahu dilepaskan. (mungkin je hehehe)

Qasih said...

suara..
salam ramadhan.. menarik tu n3 ustz hasrizal. Qasih pun slalu jugak singgah2 ke saifulislam.com.


ryann..
macam dah banyak pengalaman bercinta je... hehehe