~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Sunday, August 2, 2009

Di sebalik pencarian

Mencari pada satu pencarian tanpa titik noktah pasti akan mengundang soal yang tak berjawab. Kita tahu, faham mahupun mengerti.. kanvas takdir bukan kita yang gerakkan. Palitan warna dari gerak tingkah dan ayunan emosi yang kita tuliskan di kanvas itu juga bukan atas kuasa kita sepenuhnya. Itu kita tahu.

Tapi terkadang.. getar rasa dalam mencari sesuatu yang abadi untuk melengkapkan satu pusingan kehidupan menjadikan kita terus mencari tanpa lelah.. walau sebenarnya kita cukup mengerti... tidak akan berinjak walau sebutir zarah tanpa izin-Nya.


5 comments:

eeeda said...

Pencarian sebenarnya memang betul tiada penghujung...sebagai manusia kita perlu mencari dan mencari...apa yg ingin kita temui.

ryann said...

ikut getar rasa

Qasih said...

eeeda..

mencari dalam landas yang sebenar.. berpaksi agama yang SATU..

====================================

ryann..

hmm... ikut getar.. ;)

BelalangDewa said...

Pelekkan..? ada manusia terpaksa mencari untuk dapatkan sesuatu, tetapi ada juga manusia yang tidak perlu mencari, sesuatu itu datang sendiri. Yang penting jangan jemu mencari sehingga ke titik akhir... DIA tahu apa yang kita lakukan... mencari atau menunggu...

Qasih said...

BDewa...

benar!

DIA tahu.. walau dalam ruang hati yang paling dalam...