~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Friday, March 5, 2010

Titik Tanpa Noktah


Semalam ada air mata yang mengalir. Membawa bersamanya pelbagai tafsir. Gembira, sedih, resah, kesal. Segalanya mungkin saja bercampur menjadi satu. Atau saja yang satu itu menjadi pecahan-pecahan yang lebih kecil.

Semalam ada tawa bergema. Membawa bersamanya seribu makna. Gembira, tangis, kepuraan, kesal, resah, pilu. Segalanya mungkin berselirat menusuk nurani. Atau saja tawa berderai menyembunyikan pedih yang meremuk jiwa.

Semalam.. yang membawa rentetan cerita hari ini, hari esok dan hari-hari mendatang.. bukan hanya berakar dari cerita-cerita semalam. Tapi mungkin saja cerita itu bertitik dari cerita-cerita yang telah hampir dilupakan. Dan dalam diam rupanya titik itu tidak pernah punya noktah.


2 comments:

eeeda said...

Kita selalu mengharapkan yang terbaik...dan sekiranya sebaliknya berlaku... berlapang dada lah menerima dan anggap lah sebagai ujian supaya kita lebih tabah.

Qasih said...

eeeda..

terima kasih di atas ingatan.. :)