~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Friday, February 4, 2011

~ RaPuH... ~


Hari ini.. kebisuan yang telah lama aku diamkan akhirnya pecah di dada. Kusut yang bersimpul di jiwa, luruh dan tangis di hati. Meskipun mata ini tidak berkaca, namun tusukannya tepat mengenai seluruh raga. Aku terasa benar-benar keseorangan berselimutkan keriuhan yang berdendang di sekelilingku.

Tuhan.. payungkanlah aku dengan kekuatan agar aku tidak lemas dan tenggelam dalam ujian-Mu. Pandulah aku dengan nur-Mu agar aku tidak tersasar dalam terang. Sesungguhnya saat ini aku terasa amat rapuh.. sehinggakan sehembus nafas pun mungkin saja mampu membuatkan aku jatuh tersungkur...

4 comments:

eeeda said...

Jika kita bersama teman... ada kalanya dia terlupa akan kewujudan kita...

Tapi jika bersamaNYA... Insya Allah kita tidak akan dilupakan...

AzmaMurni Aziz said...

eeeda..

tkasih atas ingatan. :)

Ophe said...

senyum seindah suria...
yang membawa cahaya..
senyumlah dari hatii..
duniamu berseri..

:)

AzmaMurni Aziz said...

Koishie..

tkasih.. :)