~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Tuesday, March 8, 2011

~ ..kOsOng.. ~

Tika jam menunjukkan tepat 3.30 petang, aku tidak mahu jam itu terus berdetik. Kalaulah pilihan itu di tanganku.. biar saja aku lemas dan lelah dalam hal pekerjaan ini. Lebih ku rela daripada memikirkan pengakhiran kisah pada penghujung hari ini.

Aku ingin berlama di sini. Di tempat pekerjaan ini. Sesuatu yang tidak pernah aku fikirkan untuk lakukannya sebelum ini. Hatiku lebih tenang dalam kesibukan ini. Namun pilihan itu bukan di tanganku. Aku harus pulang. Pulang pada se
gala kekosongan yang sedia menanti.

Lalu aku memaksa diri memandu pulang dalam fikir yang melayang entah ke mana. Semakin hampir ke tempat yang ku tuju, semakin kekosongan memenuhi segenap ruang. Seketika.. aku benar-benar kehilangan arah. Ingin kuleraikan segala dalam titis yang luruh namun kebingungan semakin erat berdampingan.

Ya Allah.. bawalah hamba-Mu ini ke mana saja di bumi-Mu yang maha luas ini.. asalkan saja aku tidak perlu terus sendirian mengatur langkah. Aku pasrah.. dan kuredha. Hanya kasih-Mu yang kumiliki.

No comments: