~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Saturday, September 24, 2011

~ RiNdU... ~

Tiba-tiba aku jadi rindu.. teramat rindu dengan kehidupan semalam yang telah lama berlalu. Aku rindukan kesibukan itu. Rindukan teman-teman lama yang dulunya tidak pernah mengenal erti penat.

Benar.. kesibukan itu membuatkan hidup ini terisi. Tidak perlu mengundang fikiran-fikiran lain yang merimaskan. Hakikatnya.. aku merindui kehidupan dulu yang penuh dengan kesibukan, kepenatan dan segala. Hidup tidak pernah terasa kosong kerana sentiasa terisi. Tidak juga pernah terasa sunyi kerana sering di kelilingi teman-teman yang mampu membuat tawa.

Namun itu cerita dulu.. cerita lama yang akan sentiasa tersimpan utuh dalam ingatan. Hari semalam yang hanya mampu dikenang tika kesunyian menghimpit.. kerinduan mencengkam.

Kini.. segalanya berbeza. Yang tertinggal hanya kenangan. Tatkala melihat teman-teman membina bahagia.. fahamlah hati, mengertilah rindu. Mereka telah memilih untuk bahagia. Mereka telah memilih untuk membuka satu ruang dalam hati mereka untuk yang bernama bahagia.

Dan aku.. aku masih mencari bahagia itu. Tapi mungkin saja aku seringkali mencari bahagia di tempat yang salah. Namun tetap kuyakini bahawa DIA telah menyediakan bahagia itu buatku di suatu tempat dan di suatu masa yang telah DIA janjikan pada hambaNya yang redha...

No comments: