~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Friday, April 19, 2019

~ RaPuH ~

Satu ketika.. di mana jiwa menjadi begitu rapuh tatkala rasa tidak dihargai menguasai diri. Rapuh emosi.. rapuh jiwa.. saat tersedar begitu banyak masa diperhambakan bukan untuk diri tapi untuk tidak dihargai.

Saat dan detik di mana diri begitu teruji.. tentang kesetiaan.. tentang kecintaan. Setelah lebih sedekad menanam kecintaan dan menyuburkan kesetiaan, akhirnya terpaksa menggenggam kebenaran tentang kewujudan diri yang tak lebih umpama bayang. Wujud dalam tiada dan hilang dalam ada.

Hati begitu ingin melangkah meninggalkan segala kesetiaan itu cukup di situ. Jiwa begitu ingin membawa pergi kecintaan ini ke daerah lain namun kaki seakan masih terantai erat di situ. 

Perlukan lebih daripada secangkir kesabaran untuk memujuk diri.. meyakini hati bahawa Allah miliki sebab yang terbaik untuk tetap meletakkan diri ini bertahan di situ.

~ Qasih ~

No comments: