~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Sunday, March 15, 2009

Yang Terbias


Hari-hari dan minggu berlalu begitu sahaja dalam penyepian yang seakan tiada titik noktah. Satu kebiasaan yang menjadi begitu luar biasa bagi diriku. Kesibukan yang sering mendampingiku bukanlah suatu yang di luar daripada biasa. Namun ketenangan dalam kesibukan itu menjadikan diriku berada di luar dari batas waktu yang biasa kulalui. Lalu yang terbias dari kesibukan yang begitu menenangkan itu ialah rasa syukur kepada-Nya.


Saat dan detik yang berlalu tanpa sempat kutintakan pena Qasih di laman ini menjadikan diri ini terasa begitu kosong dan sepi. Masa seakan terhenti sebelum waktunya. Dan aku seakan tidak lagi berada dalam dunia yang nyata. Aku bernafas dalam ribut masa dan aku berlari dalam kalut hari. Betapa aku benar-benar merindui jemariku tatkala bertinta meluahkan bait kata yang diterjemahkan dari minda dan hati.


2 comments:

AL-BIMA SAKTI said...

luahkanlah yang terpendam
agar tiada yg kelam
menusuk-nusuk kejam
dan nyalakan yg terpadam
sekalipun adalam diam...

Qasih said...

Al-bima sakti,

sekalipun dalam diam
pasti aksara akan terus bersuara
biar masa menghalangi
pasti biarpun hanya sedetik
ruang itu akan tetap berbicara..