~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Tuesday, January 24, 2012

~ Mimpi ~

Mimpi..
kalau dapat kugapai ianya menjadi realiti
pasti rintik duka takkan singgah ke hati
rintih pilu takkan membaluti jiwa...

Aku telah bermimpi dan mimpi itu indah sekali. Aku mengharapkan agar mimpi itu akan menjadi realiti yang akan menemani jagaku. Tapi ternyata aku salah. Mimpi tetap mimpi. Mimpi takkan sesekali berada dalam dunia realiti. Mimpi dan realiti takkan bersatu sampai bila-bila.

Kalau diberi pilihan, aku ingin terus bermimpi kerana di dalamnya aku tidak pernah sendirian. Tapi aku hidup dalam dunia realiti yang terbina daripada cantuman segala rasa. Terpaksa kuakur.. tiada dayaku untuk menggapai gemawan menjadi selimut mimpiku.

No comments: