~ Tuhanku, permudahkanlah segala urusanku. Limpahi daku dengan rahmat dan keredhaanMu. Berikanlah kekuatan untukku menempuh segala ujian daripadaMu melalui kesabaran yang tiada terbatas. Tetapkanlah imanku hanya pada jalanMU.. di dunia dan di akhirat.. amiin.. ~

Monday, January 23, 2012

~ Nilai Sebuah PerSaHaBaTaN ~

Berteleku di hadapan papan kekunci.. entah di mana harus kumulakan. Tiba-tiba aku kehilangan segala kata-kata.

Lebih kurang 14 tahun yang lalu aku menjejakkan kaki ke sini. Di sini aku belajar tentang nilai sebuah persahabatan. Nilai itu mengikat diriku dengan temali kepercayaan yang semakin hari kian kukuh dan bertambah teguh. Segalanya begitu manis pada ingatan biarpun kadangkala bersulam pahit yang pedih. Rencah itulah yang menambahkan keindahan pada ikatan yang terjalin.

Namun setelah tahun-tahun sukar itu berlalu, rupanya badai tidak pernah meninggalkan ribut memecah ombak sendirian. Kusangka air yang dicincang tidakkan pernah putus. Benarlah, tapi gerimis yang jatuh tetap akan berderai jua.

Temali yang dulunya kugenggam erat ternyata kian rapuh. Semakin hari makin banyak sembilu yang melukakan tanganku. Pedihnya cuba kutelan selagi dayaku kerana persahabatan ini bagiku.. tidak ternilai.

2 comments:

gazebo82@yahoo.co.uk said...

:) Sabar itu indah

Qasih said...

gazebo82..

benar.. sabar itu indah. seindah kasih-Nya..